Am votat! Tu?

Processed with VSCOcam with a4 preset

Noi ăștia, tineretul României, neimplicat în vreun mod activ în politica țării, am trecut pasivi prin ultimii ani ocolindu-i calea bătătorită cu falsitate, corupție, minciună, prefăcătorie și-un sac îndesat cu prostie. De fapt, am fost subtil și deliberat alungați de teamă că am putea schimba ceva.

Anul ăsta a fost realmente diferit. Nu, nu vorbim aici de vreo întoarcere de 180, nu de alta dar nu ne permite caracterul general al unei populații înjosite cu găleți și sticle de ulei.

Tineretul care încă se dedă culturii, care-și atinge scopurile profesionale prin forțe proprii, care sacrifică timp și resurse pe fondul dedicării, nu pentru sume de bani rezultate – tineretul ăsta s-a dezamorțit și și-a dat seama că oarecum se poate. Ori, sentimentul ăsta l-am văzut eu de-a lungul ultimelor săptămâni – adevărat, pe platforma online. Aici, cel mai bine bine a spus-o Blogu lu’ Otravă, “România e împarțită în 2: cea de pe Facebook și cea reală. Și pentru prima dată…mi-ar placea ca Facebook-ul să bată viața reală “.

Am votat! Hai că nu e prima oară când ștampilez un buletin de vot, dar e pentru prima oară când am făcut-o cu temele făcute, calculat și cu o reală speranță că ne-a venit vremea să ieșim din punctul mort și să prindem restul Europei din urmă. Așa, cu pași mărunți, aparent insignificanți pentru nepăsătorii de pe tușă.

Am votat pentru că mi-e lehamite de incultul cu impresii văzut săptămâna trecută intrând (într-o oarecare reprezentanță telefonică) cu brațele încordate și așezându-se lejer în fața noastră, a tuturor care ne așteptam rândul. Am votat pentru tânăra care nu s-a lăsat îndoită de strâmbăturile lui nervoase și l-a învățat ce presupune un număr de ordine.

Am votat pentru ca ștampilele din pașaport să-mi fie amintiri cu iz de călătorii, schimburi culturale, profesionale sau evadări de weekend, și nu cerneală îmbibată în frustrări financiare. Am votat pentru că mă îngrozește ideea de a pleca din țară pentru a-mi culege roadele anilor de studiu, pentru a-mi vedea valorificate atuurile și resursele intelectuale. Am votat pentru că nu vreau să demarez un schimb monetar în detrimentul împlinirii intelectuale și sufletești.

Am votat pentru că a trecut un weekend ce s-a vrut a fi unul al reducerilor online și m-am împiedicat de cel puțin 3 exemple de campanii de marketing mânjite fain frumos cu păcăleală. Asta pentru că pot, pentru că se bazează pe o populație insuficient documentata și îndestul disperată.

Am votat pentru diplome risipite în dead end jobs reduse la zero de baiatu’ cu plic în buzunar habarnist sau de-un nepotism penibil care stă confortabil în poziții de conducere .

Am votat pentru că refuz ideea de tablete în școală atâta timp cât userii lor nu au de multe ori ce pune pe masă acasă, pentru că dascălii lor se îneacă în praf de cretă și-și bagă mâna în propriul buzunar pentru materiale auxiliare, pentru că trăim într-o Românie a secolului XXI în care ideea de a-i trimite la conferințe internaționale sună de-a dreptul utopică.

Am votat pentru acei medici care nu-și întind penibil buzunarele și nu pun diagnostice în funcție de aparențele pacientului ci își duc gărzile neplătite tratând bețivi, șomeri sau iresponsabili lipsiți de asigurări medicale.

Am votat pentru secțiile de oncologie arhipline de oameni care nu își permit dreptul la viață și-și plimbă ultimele grame de speranță din ușă în ușă, pe holuri reci, chinuitor de interminabile.

Am votat conștientă că toate astea (și celelalte) nu se pot schimba peste noapte, nici măcar în următorii 4 ani dar că e nevoie de un start. Asta nu am înțeles noi tinerii, că nu ai cum să ajungi undeva stagnând, tolănind, bombănind în spatele televizoarelor, capitulându-ne soarta în mâinile comuniștilor care îngroapă țara în regresiune, sau dând apatic din mâini “fie și-așa!”.

Am votat pentru mine, pentru că am fost educată în așa fel încât să înțeleg că trebuie să îmi fac partea cât pot de bine și că nu-mi poate pune nimeni schimbarea în brațe.

Pentru tine, poți vota doar tu. Mai ai o șansă și-ai fi de-a dreptul absurd să o ratezi.

Tu! Da tu, ăla care stai acasă cu mâinile în sân, stai tot așa că stai bine. Lasă-i pe cei care nu vor a da mâna cu moralitatea, lasă-i pe ei aleagă pentru tine și-apoi dă-te mare și tare că totuși știi mai bine decât noi restul care vorba aia, ne amăgim degeaba. Stai acasă! Nu te duce să votezi că riști să schimbi ceva și poate încă nu ești capabil să dai piept cu civilizația.

Tu pentru cine ai votat?

https://www.youtube.com/watch?v=FjjJpctNau8

Leave a Reply

